Första, andra, tredje såld!

Vissa dagar är köpdagar. Andra är helt enkelt säljdagar. Idag är en sådan dag. Gör mig av med Getinge, till förmån för något med bättre direktavkastning. Jag blev tipsad om Getinge i en tid när aktien gått ned under en längre period. Aktien har sedan jag köpte haft en fin utveckling. Tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd. Ingen jättevinst, men ingen förslut. Gott så. Som Warren Buffett säger "never lose money". Så länge man uppfyller detta är affären okej, enligt min mening. Det finns potential i Getinge för den som är intresserad, just nu finns den med bland köpvärda aktier hos Avanza. Men för min portfölj så försöker jag jobba mot aktier med utdelning om minst 4%. Getinges direktavkastning är 1,29 %.

Dags att fundera ut nästa köp. Det ackompanjerat av landsortsgospel. Kontraster förnöjer.


Bildresultat för warren buffett citat

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vad drömmer du om?

About last night, Warren Buffetts budord

Nothing is revealed