Vad skulle du ha valt?

Igår träffade jag en vän som berättade om fonder med dyra avgifter och för låg avkastning. Hon tänkte sälja av fonderna och investera i något annat men visste inte vad. Hon vet att jag är intresserad av ämnet och bad om inspiration och jag lovade att fundera på olika alternativ tills nästa gång vi ses.

När man ska placera pengar, är det som att man letar efter en mycket ovanlig fisk, som få har sett och ingen har fångat. Känslan, kicken man får av att se pengar växa är en alldeles särskild känsla. Som det jag skrev om Africa oil i tidigare inlägg. Dock är det ju få som lyckas hitta alternativ som låter för bra för att vara sanna men som ändå är det. Man kan givetvis ha riktigt tur med aktier och pricka in en rejäl uppgång. Men egen del är jag inte tillräckligt insatt för att sätta fingret i luften och hitta nästa Fingerprint. Min strategi har också en längre horisont vilket också stämmer för min vän. Så, vad skulle ni ha valt att investera i just idag? Jag återkommer med mina förslag i kommande inlägg.

Bildresultat för metafysik betyder

Kommentarer

  1. Hade nog valt fonder, ett alternativ som känns mer safe i dagsläget. Men försökt hitta något med högre avkastning och lägre avgift. Kanske indexfond kan vara något? Peter

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vad drömmer du om?

About last night, Warren Buffetts budord

Nothing is revealed