Fuck off konto

Sparkonton. Generellt rätt trista och väldigt opersonliga. I dagsläget även ett ineffektivt sätt att få pengarna att växa. Men det finns en app som heter Dreams, som erbjuder ett sparkonto men på ett innovativt sätt. Jag tänker att det är ett utmärkt sätt för den som på ett okomplicerat sätt vill börja spara pengar, utan risk till skillnad mot ex börsen. Har man inte sparat alls innan så är varje sparkrona en bonus. En av de funktioner jag gillar med Dreams är att man kan spara tillsammans med vänner eller familj. Säg att du vill åka på en resa ihop med några vänner nästa sommar. Då kan man lägga in den summa man behöver ha sparat ihop till resan så räknar appen ut hur mycket som ska sparas per dag.

Eftersom jag är ett fan av att testa nya saker så har jag startat ett konto själv via Dreams. Jag kallar det mitt Fuck off konto. Pengar som, om några år, är mina att använda till vad som helst. Kanske stoppar jag in dom på börsen, amorterar eller något mer spännande än så. Ränta då? Tja, nästintill obefintlig, men högre än på mitt vanliga bankkonto. 0,1 % i dagsläget.

Bildresultat för travel

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vad drömmer du om?

About last night, Warren Buffetts budord

Nothing is revealed