Väckelsemöte, aktieinspiration & en touch av Afrika

Ikväll ska jag delta i en inspirationskväll. Tema, aktier. Länge sedan jag var aktiv på ett sådant sätt och det blir bra med ny inspiration. Ibland behövs nya tankebanor för att fatta kloka investeringsbeslut. Av de sparformer som jag hittills kommit i kontakt med är aktier ett av mest underhållande pga spänningen, de (ibland) snabba, kraftiga svängningarna. För att ta ett exempel, när jag en solig satt på en balkong efter jobbet, loggade in och såg att Africa oil stigit med närmare 50 %. En alldeles särskild kick. Den aktien finns inte längre i min portfölj, av olika anledningar. Men den gav mig några käftsmällar och framkallade ett par stunder av ren glädje!


                        Bildresultat för africa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vad drömmer du om?

About last night, Warren Buffetts budord

Nothing is revealed